Bli med på innsiden av MINI Countryman Hybrid

Reklame i samarbeid med Bavaria.

Som noen kanskje har fått med seg tok vi en norgesferie med nye MINI Countryman Hybrid. Turen gikk fra Oslo til Hardanger. Målet var å se om bilen, på tross av ordet «MINI» i navnet, egner seg som familiebil.

Her kan du selv avtale uforpliktende prøvekjøring av MINI Countryman Hybrid.

Vi kan lett slå fast at det gjør den. Vår trebarnsfamilie med hund og full oppakning fikk fint plass i bilen og overlevde både turen frem og tilbake.

Jeg skal ikke påstå at det var plass til å breie seg, men alle barna satt trygt i baksetet og bagasjen fikk fint plass i bagasjerommet.

Bilen har to isofixfester bak og ett foran, så mulighetene for å stable barna er mange.

Valg av bil avhenger selvfølgelig av hvilke behov du har. Om du planlegger å reise med både stellebord, barneseng og vanlig babyvogn vil det fort bli fullt i bagasjerommet som er på 405 liter. Dette til tross for at setene bak kan justeres for å skape mer plass.

I så fall trenger du en langt større bil. Men da må du enten gå for en mindre utstyrt, kjedeligere design og mindre komfortabel, men kanskje like rimelig bil, eller du må regne med å betale en mye høyere sum for moroa.

Bavaria har en utgangspris på under 400.000 kroner for nye MINI Countryman Hybrid. Men hva får du egentlig for denne summen, bortsett fra en bil som fint kan brukes av en stor familie?

Jeg er ingen bilekspert, og jeg er usikker på hva som følger med som standard og hva som er ekstrautstyr i bilen vi fikk låne. Men en ting kan jeg slå fast. Dette er en morsom bil å kjøre, selv med hele familien stablet inni.

Ikke bare har bilen et utpreget design på utsiden, men de har også sørget for at innsiden står i stil. Det første en merker seg er at bilens mange deler er laget med kvalitet.

Knappene og konsollene i midten er i solide materialer og brukervennlige. Her finner du både kontroll for helelektrisk kjøring, sport- eller eco-drive og ikke minst automatisk lukeparkering som faktisk fungerer utmerket. Veldig greit for stressa pappaer med 3 barn i baksetet.

Du kan selv velge om du vil dra maksimalt nytte av bilens oppladbare batteri og kjøre mest mulig klimavennlig, eller om du trenger litt kraft, gir automatgiret et lite dytt, og setter bilen i sportsmodus for å utnytte dens 224 hestekrefter maksimalt.

Uansett kjørestil fikk vi god nytte av alle mulighetene på turen over til Hardanger.

LED displayet i bilen kan kontrolleres både via touchscreen og et eget navigasjonshjul. Og her finner du oversikt over både navigasjon, media og selve bilen.

I midtkonsollen mellom forsetene har bilen også funnet rom for trådløs lading av mobil for mobiler som støtter det.

Setene har en skålform som er behagelig å sitte i og justerbar uttrekk for ekstra støtte under knærne. Det er aldri komfortabelt å kjøre lenge i ett strekk. Men dette hjelper utvilsomt!

En finesse vi utvilsomt satt ekstra pris på i sommervarmen er soltaket som ga en frisk bris uten å forstyrre bilens kjøreegenskaper.

Lunsj i sola uten å forlate bilen er luksus.

Ikke minst har bilen et Harmon/Kardon-anlegg som spiller barnesanger langt høyere enn en skulle ønske etter 7 timer over fjellet.

Viktigst av alt er kanskje det faktum at bilen er en ladbar hybrid med firehjulstrekk. Det er få, om noen, andre biler, i hvert fall i dette prissegmentet, som kan skilte med samme design, finesse og muligheter.

Dette er kun en brøkdel av hva bilen har å by på, og jeg kan bare anbefale å kontakte Bavaria for en uforpliktene prøvekjøring av bilen for å utforske den selv.

En kan kanskje slå fast at det endelig er mulig for barnefamiliene å unne seg litt ekstra luksus på bilfronten uten å blakke seg helt. Dette er garantert en bil både voksne og barn vil kunne glede seg over.

Avtal prøvekjøring og les mer om nye MINI Countryman Hybrid her.

Jeg skal ikke si det utelukkende er bilens skyld. Men det er ikke ofte barna smiler når jeg sier «Nå er vi akkurat kommet halvveis!» på en 7 timers kjøretur.

1 kommentar

  1. Skulle gjerne sett baksetet, hvordan det blir med 3 bilstoler

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.